Heavy Regular

McDonald's Nederland

De bekendste letter (de grote gele M) en nog steeds een van de grootste succesformules ter wereld. McDonald’s was een van de eerste bedrijven die de inzet van marketingcampagnes optimaal wist te benutten. Een ijzersterk merk, waar veel mensen zich betrokken bij voelen. Wij zijn sinds 2018 preferred supplier voor McDonald’s Nederland (en hier zijn we best een beetje trots op)!

ONZE RELATIE

Voor McDonald’s Nederland zijn wij het centrale aanspreekpunt voor de productie van alle landelijke marketingmaterialen. Een waanzinnige klant met een omvangrijke vraag. Ons doel: adviseren, regisseren en ontzorgen, zodat de klant nooit voor verrassingen komt te staan en zich op andere zaken kan focussen.

ONS WERK

Maandelijks verzorgen wij de POS-pakketten voor de landelijke promoties van alle McDonald’s restaurants in Nederland. Van de technische documentcontrole en kleurproeven tot projectbegeleiding, productie en verpakking op restaurantniveau. Hierin zijn we extreem nauwkeurig. Je ziet ons werk onder andere terug in abri’s, totems, lichtbakvisuals, magneetborden en posters in en rondom de restaurants. Een breed aanbod aan materialen, altijd voorzien van de juiste aandacht en kwaliteit.

De milieu-uitdagingen van deze tijd vragen om bijpassende oplossingen. Daarom bedacht en ontwikkelde Samplonius, in opdracht van McDonalds, een alternatief voor de ballonnen die kinderen jarenlang gratis mochten meenemen. Met deze duurzame vervanger wordt er weer een stap genomen naar een duurzamer restaurant.

PRODUCTIE, MET OOG OP KLIMAAT

We lieten stokjes, elastiekjes en andere materialen links liggen en bedachten een volledig van papier gemaakt masker. Inclusief handig handvat. En uiteraard in een mooi display. TBWA deed een voorstel voor de artworks en de experts van Samplonius pasten hun technische en praktische kennis toe. Naast dat we afscheid namen van plastic, lieten we het project drukken op FSC papier en produceerden we het op klimaat neutrale wijze.

GROOTSCHALIG EN DOORDACHT

De bijzondere maskers zorgen voor een eindeloze fantasie bij de jongste bezoekers van McDonalds. Dit is dan ook het resultaat van een doordachte, zorgvuldige productie. De maskers zijn makkelijk te vouwen en eenvoudig in distributie. Samplonius produceerde één miljoen maskers (en 275 presentatiedisplays), dus er is altijd een McDonald’s bij jou in de buurt waar je ze kunt vinden.

SAMPLONIUS PRODUCEERT KARTONNEN McNIFICENTS

De grootste superhelden onder de kleintjes keren terug bij McDonald’s. In deze campagne maken we opnieuw kennis met een vijftal kinderen die vanwege aandoeningen vaak in het ziekenhuis moeten verblijven. Zij staan model voor de miniatuurfiguren die je komende periode bij Happy Meals vindt.

ZO ZIET EEN HELD ERUIT

McDonald’s vraagt met deze campagne aandacht en donaties voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Dankzij de Ronald McDonald Huizen kunnen families van zieke kinderen in de buurt van het ziekenhuis verblijven. Die aanwezigheid geeft kinderen de kracht die ze nodig hebben in hun strijd. Niet zomaar kracht, maar superkracht. Hun kenmerken en aandoeningen zijn vertaald naar herkenbare, maar speelse ontwerpen. Zo zie je Liz, de hoofdpersoon in de tv-commercial, zoals haar omgeving haar kent: van haar mooie bril tot lange haren.

EEN OMVANGRIJKE, MAAR DUURZAME OPDRACHT

In 2019 maakten we voor het eerst kennis met de McNificents, van plastic weliswaar. Dit jaar zijn het papieren vouwfiguren. Samplonius produceerde vijf soorten bouwplaten. Ondanks de grootte van het project, hebben we de productie klimaatneutraal gedraaid. Alle uitgestoten CO2 is geregistreerd en wordt gecompenseerd door Nederland Plus de Biesbosch, een erkend klimaatbeschermingsproject.

SUPERGROTE VERSIES VAN DE KLEINE HELDEN

Naast de figuren van regulier formaat heeft Samplonius ook vijf levensgrote versies van de superhelden ontwikkeld. Deze figuren van zo'n 1,5 meter werden aan de kinderen geschonken, wat resulteerde in uitgelaten reacties.

WIST JE DAT...

We onlangs van McDonald’s Nederland een taart ontvingen voor de perfecte executie van de Maestro BBQ-campagne (met maar liefst 20 verschillende items aan 244 restaurants). Mede dankzij onze strenge in- en externe controles was deze campagne een groot succes. Kwaliteit, dat proef je.

profile-image
OOK OP ZOEK NAAR EEN PARTIJ WAAR JE TAART HEEN KUNT STUREN?
Erik Samplonius helpt je graag verder!

profile-image

Erik Samplonius
010 5111005
erik@samplonius.nl